Home   |   Site Map   |   Elérhetőségek
Bemutatkozó Szolgáltatások Partnerek Rendezvények Jelentkezés HR Fórum
HR Cikkek

Open and closed organizations

This paper tries to demonstrate the differences between open and closed organizations, the chances and the risks they are connected with, and their effect on the human resource management, especially on the leadership and the employees. Gebert and Boerner derived the terminology of open and closed organizations from Popper's theory about open and closed societies, so the thoughts in this paper are following their concept .

In a first step, to understand the terms 'open' and 'closed', it will be necessary to explain some of the main points of the theory about open and closed societies, which was introduced by Henri Bergson and made popular by Karl Popper. This knowledge will then serve as a basis for the description of the characteristics of open and closed organizations, regarding their organizational culture, their management and their employees. Finally I will try to give a view on the perspectives for the leadership in open and closed organizations and potential advantages and disadvantages of both types for the management and the organization as well as for the workforce.


Szerző:
Bodó Péter - DR. BODÓ Training & Consulting

A Network célkitűzései
A HR Kompetencia Network

alapgondolata a tapasztalat- és véleménycsere a vezetés és a szervezetfejlődés - elsősorban humán értékeket és szemléletet érintő - kérdéseiben.
  • HR szakemberek tapasztalatcseréje
  • Best Practices ismertetése
  • HR rendezvények létrehozása
  • Nemzetközi kapcsolatteremtés
  • HR szolgáltatások ismertetése
  • HR cikkek közzététele
A Network tagjai

A HR Kompetencia Network-be az indulás óta közel 1000 HR felelős szakember, vállalati felső- és középvezető és HR szolgáltató regisztráltatta magát.